Sunday, January 17, 2010

MAJLIS PENGTAULIAHAN BILIK OPERASI KADET BOMBA

Cenderamata daripada Pn. Pengetua kepada Tuan Yamin

Pemeriksaan perbarisan kehormat

Menerima tabik hormat daripada Platun Komandan

Perbarisan Kehormat Pasukan Kadet Bomba Penyelamat SMK Sayong

Pada tanggal 22 Julai 2009, Pasukan Kadet Bomba Sekolah meniti sejarah kerana berjaya mendapat sebuah Bilik Khas yang beroperasi sebagai Bilik Kadet Bomba & Penyelamat Sekolah. Apa yang terdapat dalam bilik tersebut masih menjadi 'rahsia'. Tunggu bila dah siap elok2 bilik nye baru diistiharkan. Namun apa yang menarik, Yang Setia Tuan Yamin (Pen Pengarah Bahagian Latihan Jabatan Bomba Negeri Perak) sudi untuk turun merasmikan Majlis disamping memeriksa perbarisan kehormat yang terdiri daripada 31 orang ahli kadet.

Sejarah juga diukir kerana di peringkat daerah tak pernah kami dengar cerita Pasukan Kadet Bomba ada bilik operasinya sendiri. Malah di peringkat Malaysia pun tak dengar. Silap2 haribulan mungkin boleh di catat dalam The Malaysia Book of Record kot?
Bagi pihak Pasukan Kadet Bomba sekolah, kami merakamkan ucapan ribuan terima kasih khususnya kepada pihak Jabatan Bomba Penyelamat Negeri dan tidak ketinggalan kepada pihak Bomba Balai Kuala Kangsar (Unit Latihan) yang banyak membantu dalam merealisasikan projek ini. Kata orang, 'Terima kasih Daun Keladi... lepas ni kita berurusan lagi"

No comments:

Post a Comment